Година спілкування
Тема : "Моя Україна"
Мета: поглиби знання учнів 1-го класу про Україну; розвивати громадянські якості, кругозір,мовлення дітей, вміння працювати з картою. ; прищеплювати любов до ріднлгл краю.Виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу
Обладнання:фото рідної пртроди, фізична карта України, символи України, музичний запис Гімну України, портрети поета Павла Чубинського та композитора Михайла Вербицького, вірші, ілюстрації.
Хід години спілкування.
I. Організація учнів ГПД.
II. Повідомлення теми та мети години спілкування.
III. Ознайомлення з темою години спілкування.
1. Декламація віршів про Україну учнями.
Україна - це небо блакитне,
А в тім небі - зірки золоті,
Сяють нам в високості привітно
Ці два кольори, ніжні й прості.
Україна - це жовта пшениця
І блакитні волошки у ній.
Гей , як любо кругом, подивися,
В цій країні коханій моїй!
2. Інформативне бюро . (П.Дубов)
1 - Чому наша країна має назву "Україна"?
- Бо назва "Україна " походить від давнього слова "кран", яке означає "сонячний птах", "журавель".
2 Розповідь легенди в голосовому режимі .(перегляд на YouTube Лесі Цюрюпи відеоролік "Легнда про виникнення української землі").
- Колись давно Бог створив народи і кожен наділив землею. Наші предки прийшли на розподіл пізніше, та землі їм вже не дісталося. От вони й пішли до Бога. А він у цей
час молився, і вони не посміли йому щось сказати.Стали чекати. Через деякий час Бог обернувся , сказавши, що вони чемні, хороші люди. Дізнавшися, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю." Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи,іспанці, італійці." "Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, степи. Але пам'ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні - ворога". Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня.А країну назвали Україною.
3.Слово вихователя.
- Ось так наша земля має вигляд на контурній мапі, ось знаходиться на глобусі.
- А хто знає, як називається столиця України?
- Вірно , Київ!( під час розглядання ілюстрацій Києва , читається вірш).
Гомін міста Київ , шепіт тополиний,
Над садами сині небеса.
Киів наш - це серце України,
України гордість і краса.
(І. Нехода).
( Розповідь вихователя про державні символи : прапор і герб).
- Третім національним символом України є Гімн. Що таке Гімн?
4. Інформаційне бюро.
Національним гімном України стала пісня "Ще не вмерла України...", слова до якої написав Павло Чубинський, а музику склав композитор Михайло Вербицький. (показую портрети митців). Уперше з нотами пісня - гімн була надрукована в 1885 році. Проте її виконання й поширення довгий час заборонялось і переслідувалось. Тільки в незалежній Україні музична редакція пісні "Ще не вмерла України" стала Державним гімном.
5. Робота з картою.
- З якими країнами межує наша держава?
А межує з Росією на сході та північному заході ( показ на мапі), з Білорусією на півночі, Омивається Чорним та Азовськими морями на півдні. На заході межує з Полщею та Словаччиною, на пвденному заході з Угорщиною , Румунією та Молдавією.
В Україні є великі , превеликі гори і найвищею точкою вважається гора Говерла (2061м) у Карпатах . Найбільше море , що омиває нашу державу - є Чорне море. В нього впадають річки (показ на карті) Дунай, Дністро, Дністер і Південний Буг
А хто знає з дітей, яка є найбільша річка в Україні? Вірно - це Дніпро! Довжина цієї річки 2201 км.
6.Інтеракивно - конструктивна гра ""Моя держава - Україна"
Мета: продовжувати вчити дітей працювати пазлами , формувати спостережливість, пам'ять;стимулювати пізнавальну діяльність , активізувати взаємодію учнів у групах.
Завдання : викласти з пазлів мапу України.
7.Бліцвікторина.
- Наша Батьківщина - ...(Україна).
- Назвіть столицю України. (Київ)
- Найбільша річка , що протікає територією України. (Дніпро)
8.Колективна робота.
- Батьківщина , діти. це земля, на якій ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Це тато й мама, це твої друзі , учителі.
- Батьківщина - це казки, які розповідала ьаьуся, це зелена травичка і нашаблакитна річка.
- Батьківщина -це Україна, рідна мова, чарівна пісня, талановитий народ.
- Ми тепер зрозуміли, що ж таке Батьківщина і спробуємо доповнити вірш, додаючи останнє слово.
Батьківщина - це труд і ....(свято),
Батьківщина - це мама і ...(тато),
Це твої найкращі...(друзі)
І бджола у веснянім ....(лузі).
Батьківщина - це рідна ...(мова)
Це дотримане чесне ...(слово).
IV. Підсумок заходу.
1.Перегляд відеокліпу "Моя Україна"
2. Підсумкове слово вихователя.
- Багато знаєте ви про Україну, а головне - те, що любите її, любите своїх рідних, своєю працею та навчанням допомагаєте їм.
Немає коментарів:
Дописати коментар