Розвивальні ігри


                                                     
ІГРИ  НА РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ

            
 КРЕАТИВНІСТЬ     творча, новаторська діяльність,
                                        новітній термін, яким окреслюються «творчі здібності
                                        індивида  ,  що    характеризуються    здатністю     до    
                                        продукування принципово нових  ідей  і  що   входять
                                        в структуру обдарованості як незалежний фактор» .

                  Вправа   «НОВИЙ СПОСІБ ЗАСТОСУВАННЯ ПРЕДМЕТА»
Мета: розвивати  креативність.
Завдання: знайти щось незвичайне в цьому звичайному предметі або знайти новий незвичайний спосіб використання цього предмета.
Обладнання: хустинка.
Учаснику закривають очі, а потім за командою ведучого він розплющує їх і називає перший предмет, який потрапляє до його поля зору.

                  Вправа «НЕЗВИЧАЙНІ НАЗВИ»
Мета: розвивати  креативність, мову.
Завдання: дати речам яскраві та дотепні назви.
Обладнання: картки  з предметами.
1 варіант. Діти отримують картки із зображенням предметів і придумують  «незвичайні назви». Наприклад : лопата – капалка, каструля – варилка (молоток, дзеркало, ключ від дверей, ложка , тощо….).
2 варіант. Вихователь показує картку із зображенням – діти придумують «незвичайні назви».
3 варіант. Картки можна використати під час розваги в командній грі.
                     Вправа «ПЕРЕТВОРЕННЯ ПРЕДМЕТІВ»
Мета: розвивати креативність, логіку, фантазію.
Завдання: поламаним речам  треба знайти нове застосування.
Вихователь називає предмети, а діти  знаходять ,придумуючи  нове застосування предметам. Наприклад : зламаний стілець, перегорівший чайник,  використана лампочка, футляр від окулярів, фольга від шоколаду, коробка з під чаю, поламана ручка для письма….  .

                                Вправа «ТЕАТР»
Мета: розвивати креативність, логіку мислення , швидкість реакції.
Завдання: треба відобразити персонаж  у русі. Після показу решта учасників повинна відгадати , що було зображено.
Обладнання: фанти, в яких написано завдання.
Учаснику пропонується  уявити, що він перетворюється……
·        Тигра, який пробирається джунглями.
·        Робота.
·        Орла, який літає в небі над скалами.
·        Інопланетянин.
·        Киплячу каструлю.
·        Королеву.
·        Авторучку, в якій закінчилося чорнило.
·        Кота, який чатує на мишу.

                      Вправа «ФАНТАСТИЧНИЙ МАЛЮНОК»

Мета: розвивати творчість , уяву, фантазію.
Завдання: намалювати фантастичний , незвичайний малюнок.
Обладнання: папір, приладдя для малювання.
Наприклад: тварину з іншої планети, космодроми, інопланетяни, будинки та   машини майбутнього, казкові хитрощі, печалі, радощі… .


                      Вправа «ДОМАЛЮЙ КАРТИНКУ»
Мета: розвивати  звязну мову, творчість, фантазію, логіку мислення, самостійність.
Завдання: завершити малюнок (придумати план та способи виконання, самостійно дібрати  матеріали, інструменти, визначити техніку виконання для продовження малюнка, закінчити його.
Матеріал: папір, предмети для малювання.
Дітям пропонується розглянути незавершені малюнки та самостійно вибрати для завершення.

                           Творче завдання або робота.
Тема: «Складання  загадок про олівець , ручку  чи зошит»
Мета: розвивати логіку мислення, звязну мову, творчість.
Завдання: вчити дітей творчо складати загадки про шкільні речі, добираючи рими у віршованій формі.
Матеріал: папір , ручки, олівці, гумки.
Навести приклади:  В пластмасовому корпусі я стержень бережу.
                                      Всім людям допоможу, думки їх запишу.
                                                                                                           (Ручка.)
                          Я худенький і довгенький, в деревяній одежині.
                          Слід залишу на папері – зошиті . картині.
                                                                                                            (Олівець.)
                           Одяг маю літній, зимній, простий чи барвистий.
                           Хоч і хлопчик я, та одяг маю рясний, густий та пишний.
                                                                                                    (  Зошит.)

                                       Вправа «Рука допомоги»
Мета: вчити дітей толерантності, взаємодії в групі, розвивати творчість.
Завдання: обвести свою долоньку  на білому картоні, розфарбувати фарбами,  оздобити та вирізати. По закінченню роботи створити « коло  допомоги.»
Обладнання: білий картон, гуаш, ножиці.
Перед роботою провести інструктаж, закріпити інструкцію:
1.Обводимо долоньку на білому картоні.
2.Розфарбовуємо фарбами та оздоблюємо.
3.Вирізаємо.
4.Створюємо коло допомоги.
- Ми – одна родина. І маємо допомагати одне одному, підтримувати одне одного. Отже, створімо «руку допомоги»!




Немає коментарів:

Дописати коментар