ІГРИ НА РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ
КРЕАТИВНІСТЬ –
творча, новаторська діяльність,
новітній термін, яким окреслюються «творчі здібності
індивида ,
що характеризуються здатністю до
продукування принципово нових
ідей і що
входять
в
структуру обдарованості як незалежний фактор» .
Вправа «НОВИЙ
СПОСІБ ЗАСТОСУВАННЯ ПРЕДМЕТА»
Мета: розвивати креативність.
Завдання: знайти
щось незвичайне в цьому звичайному предметі або знайти новий незвичайний спосіб
використання цього предмета.
Обладнання:
хустинка.
Учаснику закривають очі, а потім за командою ведучого він
розплющує їх і називає перший предмет, який потрапляє до його поля зору.
Вправа
«НЕЗВИЧАЙНІ НАЗВИ»
Мета:
розвивати креативність, мову.
Завдання: дати
речам яскраві та дотепні назви.
Обладнання:
картки з предметами.
1 варіант. Діти
отримують картки із зображенням предметів і придумують «незвичайні назви». Наприклад : лопата –
капалка, каструля – варилка (молоток, дзеркало, ключ від дверей, ложка ,
тощо….).
2 варіант.
Вихователь показує картку із зображенням – діти придумують «незвичайні назви».
3 варіант. Картки
можна використати під час розваги в командній грі.
Вправа
«ПЕРЕТВОРЕННЯ ПРЕДМЕТІВ»
Мета:
розвивати креативність, логіку, фантазію.
Завдання:
поламаним речам треба знайти нове
застосування.
Вихователь називає предмети, а діти знаходять ,придумуючи нове застосування предметам. Наприклад :
зламаний стілець, перегорівший чайник,
використана лампочка, футляр від окулярів, фольга від шоколаду, коробка
з під чаю, поламана ручка для письма…. .
Вправа «ТЕАТР»
Мета:
розвивати креативність, логіку мислення , швидкість реакції.
Завдання: треба
відобразити персонаж у русі. Після
показу решта учасників повинна відгадати , що було зображено.
Обладнання: фанти,
в яких написано завдання.
Учаснику пропонується
уявити, що він перетворюється……
·
Тигра, який пробирається джунглями.
·
Робота.
·
Орла, який літає в небі над скалами.
·
Інопланетянин.
·
Киплячу каструлю.
·
Королеву.
·
Авторучку, в якій закінчилося чорнило.
·
Кота, який чатує на мишу.
Вправа
«ФАНТАСТИЧНИЙ МАЛЮНОК»
Мета:
розвивати творчість , уяву, фантазію.
Завдання:
намалювати фантастичний , незвичайний малюнок.
Обладнання: папір,
приладдя для малювання.
Наприклад: тварину з іншої планети, космодроми,
інопланетяни, будинки та машини
майбутнього, казкові хитрощі, печалі, радощі… .
Вправа «ДОМАЛЮЙ
КАРТИНКУ»
Мета: розвивати звязну мову, творчість, фантазію, логіку
мислення, самостійність.
Завдання:
завершити малюнок (придумати план та способи виконання, самостійно дібрати матеріали, інструменти, визначити техніку
виконання для продовження малюнка, закінчити його.
Матеріал: папір,
предмети для малювання.
Дітям пропонується розглянути незавершені малюнки та
самостійно вибрати для завершення.
Творче завдання
або робота.
Тема:
«Складання загадок про олівець ,
ручку чи зошит»
Мета:
розвивати логіку мислення, звязну мову, творчість.
Завдання: вчити
дітей творчо складати загадки про шкільні речі, добираючи рими у віршованій
формі.
Матеріал: папір ,
ручки, олівці, гумки.
Навести приклади:
В пластмасовому корпусі я стержень бережу.
Всім людям допоможу, думки їх запишу.
(Ручка.)
Я худенький і довгенький, в деревяній одежині.
Слід залишу на папері – зошиті
. картині.
(Олівець.)
Одяг маю літній, зимній, простий чи барвистий.
Хоч і хлопчик я, та одяг маю рясний,
густий та пишний.
( Зошит.)
Вправа «Рука
допомоги»
Мета: вчити
дітей толерантності, взаємодії в групі, розвивати творчість.
Завдання: обвести
свою долоньку на білому картоні,
розфарбувати фарбами, оздобити та
вирізати. По закінченню роботи створити « коло
допомоги.»
Обладнання: білий
картон, гуаш, ножиці.
Перед роботою провести інструктаж, закріпити інструкцію:
1.Обводимо долоньку на білому картоні.
2.Розфарбовуємо фарбами та оздоблюємо.
3.Вирізаємо.
4.Створюємо коло допомоги.
- Ми – одна родина. І маємо допомагати одне одному,
підтримувати одне одного. Отже, створімо «руку допомоги»!
Немає коментарів:
Дописати коментар